Forum
Facebook
Instagram
Twitter (X)
Pinterest
WhatsApp
Linkedin
Telegram
10-12-2024 11:34
10-12-2024 11:23
10-12-2024 11:14
Kanada’nın antitröst düzenleyicisi, Google’ın reklam teknolojisi birimini parçalamaya zorlamak amacıyla şirkete dava açtı. Perşembe günü, ABD Şükran Günü tatili sırasında yapılan açıklamada, Kanada Rekabet Bürosu, “kapsamlı” bir soruşturmanın, Google’ın programatik web reklamcılığındaki baskın konumunu “pazar gücünü korumak ve sağlamlaştırmak” için kötüye kullandığını ortaya koyduğunu belirtti.
Denetçi, özellikle Google’ı kendi araçlarına çevrimiçi reklam envanterine ayrıcalıklı erişim sağlamakla suçladı. Rekabet Bürosu’na göre, şirket, rakip platformları dezavantajlı duruma düşürmek amacıyla bazı işlemlerde mali kayıpları göze aldı ve hatta kendi müşterilerinin rakip reklam teknolojisi şirketleriyle iş yapabileceği şartları belirleyecek kadar ileri gitti.
Rekabet Bürosu, çözüm olarak, Google’ın iki reklam teknolojisi aracını satmaya zorlanmasını ve ayrıca davranışları nedeniyle para cezası ödemesini talep ediyor.
Google, Reuters’e yaptığı açıklamada, şikayetin, “reklam alıcıları ve satıcılarının çok sayıda seçeneğe sahip olduğu yoğun rekabet ortamını görmezden geldiğini” savundu. Şirket, davayı mahkemede savunmayı dört gözle beklediğini belirtti. Google’ın Küresel Reklamlar Başkan Yardımcısı Dan Taylor, ayrı bir açıklamada, “Reklam teknolojisi araçlarımız, web sitelerinin ve uygulamaların içeriklerini finanse etmelerine yardımcı oluyor ve her ölçekteki işletmelerin yeni müşterilere etkili bir şekilde ulaşmasını sağlıyor” dedi.
Kanada Rekabet Komiseri Matthew Boswell, “Rekabet Bürosu, Google’ın Kanada’daki çevrimiçi reklamcılıktaki baskın konumunu, pazar katılımcılarını kendi reklam teknolojisi araçlarını kullanmaya zorlayan, rakipleri dışlayan ve rekabet sürecini bozan davranışlarda bulunarak kötüye kullandığını tespit eden kapsamlı bir soruşturma yürüttü” dedi.
“Google’ın bu davranışları, rakiplerinin hizmetlerini değerleriyle rekabet ettirmesini engelledi ve bu durum Kanadalı reklamverenler, yayıncılar ve tüketiciler için zarara yol açtı. Bu zararlı etkileri durdurmak için davamızı Mahkemeye taşıyoruz.”
Dava, Google’ın ABD Adalet Bakanlığı’nın şirketin reklam işini bölme girişimine karşı mücadele ettiği bir döneme denk geldi. ABD’deki bu davada, taraflar kapanış savunmalarını geçtiğimiz pazartesi yaptı ve kararın önümüzdeki hafta açıklanması bekleniyor.
Kendi özelleştirilmiş stilini belirle
Uygulamanız için mükemmel renk modunu seçin.
Dil yönünüzü değiştirin
Tam ekran modu aç/kapat
Bu web sitesi, en iyi deneyimi sağlamak için çerezleri kullanır. Daha fazla bilgi için lütfen Çerez Politikamızı okuyun.Kapat